torsdag den 3. april 2014

Uge 26 : Swimming Banquet, diplomer og Marquette symfoni

I denne her uge holdt vi vores Banquet for svømmeholdet. En banquet er en middag hvor alle medbringer en ret, der er kage, vi får diplomer og nåle og afslutter året. Det er en formel afslutning på sæsonen. Som min ”varme ret” medbragte jeg stuvet spinat, for så sund er jeg nemlig… eller også havde jeg glemt at jeg skulle medbringe en ret og spinat var hvad vi havde i fryseren. Det blev i hvert fald spist, og det er jo det vigtigste.

Vores afslutning blev holdt i Negaunees kantine og efter at vi havde spist, gik overrækkelsen af diverse ting i gang. Først var det ”gag-gaver” altså fjolle gaver fra vores træner til nogle elever. Matze/Matthias (en udvekslings fra tyskland) fik et par børnedykkerbriller, fordi han altid glemte sine. Yen/KwangHyun Noh/Bob(en udvekslingstudent fra Syd Korea) fik et par oppustelige badevinger fordi han altid svømme forkert og jeg (Astrid – udveklsingsstudent fra damnark) fik også et par oppustelige badevinger, fordi jeg de første 2-3 uger af svømmesæsonen nægtede at putte mit hoved/ansigt ned i vandet. Det endte faktisk med at min træner måtte gå ved siden af mig, og hver gang jeg kom op med hovedet råbte han ” PUT YOUR FACE DOWN!!!!!” – og det hjalp!

Da min træner havde uddelt fjollegaverne, var det blevet tid til hvem der havde tabt mest tid og hvem der havde forbedret sig mest. Her blev jeg igen overrasket, for jeg blev kaldt op for ”most improved female swimmer”!. Det gjorde mig så glad, for jeg havde virkelig arbejdet for at blive bedre. Derefter var det tid til vores officielle diplomer og ”varsity” letters. ”varsity” er lidt ligesom et førstehold. 
Men for min træner, har et varsity letter ikke kun noget med ens tider og præstation til konkurrencer at gøre. Det har ligeså meget noget at gøre med hvor hårdt man arbejder og hvor meget man ligger i træningen og konkurrencerne. Så der for kan jeg nu stolt kalder mig selv Varstiy svimmer(Førsteholds svømmer)!. 

Desuden får man et bogstav – skolens  begyndelsesbogstav – som man kan putte på sin lettermanjacket eller ramme ind.

Bagefter var det tid til kaptajnernes diplomer. Også her fik jeg ”most improved” så noget må jeg vel ha’ gjort rigtigt.

Min orkester lærer spiller i Marquettes symfoniorkester (cello) og de havde en af deres koncerter om lørdagen. Fordi de havde fået en stor donation, kunne de tilbyde os orkester elever gratis billetter til koncerten. Så lørdag aften tog jeg på ”date” med mig selv. Jeg lagde make-up, satte mit hår, tog pænt tøj på og hørte koncert. Koncerten blev afholdt i Kaufmann auditorium, som har en fantastisk klang og er noget så smukt og det var proppet til randen. Først spillede de ”ritual fire dance” fra balletten El Amor Brujo  komponeret af Manuel de Falla. Bagefter Wieniawski’s Violin koncert no. 2 i D Mol med Danielle Simandl på solo violin og til sidst sluttede de af med Mendelssohns 4. symfoni i A dur, op.90 også kaldet ”the italian”. Det var en fantastisk flot koncert og de spillede så smukt.

Nu vil jeg stoppe for denne gang, men i hører nok snart fra mig igen
Ha’ det godt til vi ses

Astrid

SNE SNE SNE SNE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar