mandag den 23. december 2013

Uge 15: Kor-koncert, Meet og Vandfaldstur

December… Åhh December. En tid for afslapning, fred og ro… HAHA, ja den er god med dig, Astrid, tro om igen!

Det er helt utroligt så travlt jeg har haft her i december. Men nu er det værste ovre, jeg er gået på juleferie og det betyder at jeg får tid til at komme ”up-to-date” med bloggen her – lige nu er vi (jeg) jo en uge bagefter. Men bare fordi jeg har haft travlt, skal i da ikke snydes for en uge, så her er en beretning om hvad jeg lavede i sidste uge (9-15 dec), Enjoy:

Denne her uge hat været hektisk – to Meets og en koncert. Desuden var der også lige en Julemiddag for svømmeholdet, en college-dimission og selvfølgelig, som altid, skole, lektier og træning. Ja, kom ikke og sig at det er afslappende at være udvekslingsstudent! Ej, ved i hvad. Det kan godt være at det lyder som om jeg beklager mig, men jeg kan fortælle jer, at jeg skriver det her med et stort smil der går fra min mave og helt op til mine øjenbryn – jeg elsker dette her liv!

Mandag havde vi vores kor-koncert. Vi var kommet lidt bagud med vores prøver, da vi i sidste uge havde haft en isdag (fri fra skole på grund af for meget is på vejene), så mandag havde jeg kor prøve i 2 timer + en koncert om aftenen. Hele koret (97 perosner) sang ”joy to the world”, ”A bouquet of carols”, ”Carol of the bells”, “still, Still, Still”, “twas the night before Christmas”. Os piger sang en anderledes version af “silent Night” samt “this little babe” og drengene sang ”Do you hear what i hear” og en meget anderledes version af ”12 days of christmas”. En lille gruppe sang ”angels we have heard in high”, der var en solo (O holy Night) og Steph, Abby og jeg sang ”I’ll be home for Christmas”. Desuden sang vi også den ”normale” version af Silent night – og jeg sang det første vers af den danske version (glade jul) som en solo før de andre kom ind med den engelske version.

Det var en rigtig flot koncert. Det lød dejligt og vi så alle sammen meget pæne ud i ens kjoler og jakkesæts. Og jeg fik både spillet violin (baggrund til silent night), sang 2 soloer og en masse dejlig kor musik. Og det er vel ikke nogen overraskelse at jeg elsker at synge.

Mandag skulle jeg også have været til træning mandag, men jeg var simpelthen så travlt med lektier og koncert at jeg tog hjem og lavede lektier i stedet. Min svømmetræner har en regel om at hvis man ikke kommer til træning dagen før et meet, så må man ikke svømme. Det betød så at jeg ikke kunne svømme til vores første meet på hjemmebane, men det gjorde nu ikke så meget – jeg brugte dagen på at lave lektier og slappe af og det har man jo også brug for en gang i mellem.

Men allerede torsdag havde jeg et meet igen, også på hjemmebane. Jeg følte ikke at det gik særlig godt, men jeg følte mig ikke særlig godt tilpas til at starte med – måske en smule træt? Fredag Havde vi en julemiddag for svømmeholdet efter træning. Vi spiste mad og havde nisseven-gave-bytning. Jeg fik byttet mig frem til et gavekort til en slags body-shop og et par sokker med snemænd på.

 Fredag aften havde mig og lena en sleep-over, hvor vi bagte kage og så film. Tidlig lørdag morgen tog vi til Marquette for at være en del af Emily(Lenas værstmors)s college dimission. Det var ret sjovt at opleve, også selvom det tog ret så lang tid med alle de studerende der skulle have overrakt deres diplomer. Senere tog vi over til Emilys mors hus, hvor der var åbent hus. Lena og jeg havde bagt to brownies og dekoreret dem som en gave til hende. Det blev hun meget glad for (og de smagte også rigtig godt).

Søndag havde vi i søndagskolen vores juleoptræden. Hver klasse havde forberedt et nummer som de kunne opføre under gudstjenesten. Min klasse er meget lille(mig og lena), men vi optrådte alligevel – vi gik Santa Lucia. Og for første gang i mit liv fik jeg lov til at være lucia brud. Bagefter sang vi glade jul,  først på dansk, så på tysk og til sidst på engelsk. Det var ret sjovt.

Efter gudstjeneste tog lena, og jeg med vores søndags skole lærer og hans datter til munising for at se på frosne vandfald. Men der skete det at vi på vejen derud kom til at sidde fast i en lake-effect-snow-storm, en meget kraftig, meget lokal snestorm som kommer fra lake Superior. Men efter 2 ½time kom vi frem (turen tager normalt lidt under en time) og fik set de flotte, frosne vandfald. Bagefter tog vi ud at spise – jeg fik spist en dejlig fisk – og kørte hjem.

I denne her uge fik vi også taget vores juletræer ind og pyntet. Vi har tre juletræer – to ægte og et falsk. Vi har et juletræ i hall’en, et i stuen og et falsk, hvidt juletræ i den lille stue. Der er så hyggeligt med duften af gran og de er meget smukke og flot dekoreret.

Nu må i ha’ det rigtig godt, og hvis jeg ikke lige får opdateret inden jul – Glædelig jul til jer alle. Jeg håber at i får en fantastisk jul med mennesker i holder af.


Julehilsner fra Astrid











Sneeee (og vi har mere sne nu)

Emily da hun dimiterede

Denne her kælk fik sam og trina for 21 år siden da de blev gift. 

Og her er deres navne, deres børns og deres udvelskingsstudenters 
Juletræ!

Julepynt fra min farmor,

Juletræ - nu med pynt

Kalenderlys

Mig :-)

På vej til vandfaldende

Robert, min søndagsskole lærer

Mig ved vandfaldet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar