mandag den 16. december 2013

Uge 14: Første Swim-meet, lille koncert og pagten

Efter at jeg nu har modtaget beskyldninger om jeg har droppet at skrive min blog, bliver jeg lige nødt til at svare tilbage. Jeg har haft sindssyg travlt. Med svømmetræning- og konkurrencer, ekstra korprøver, korkoncert, ekstra orkesterpraktisk, kammerkoncert, kirkekoncert, gudstjenester, juledekoration, lektier, juletræspyntning, småkagebagning, college-graduation, vandretur og fik jeg sagt lektier?

Hver dag når jeg kommer hjem fra svømning er klokken allerede kvart over seks. Så bruger jeg lidt tid på lektier, spiser aftensmad og så i seng. I weekenden bruger jeg tit lørdag med familien – det kan være rengøring af huset, indkøb eller også har jeg et Meet (svømmekonkurrence) eller som fx i denne her uge hvor jeg tog til en College Graduation på NMU (Northen Michigan University).

Så jeg går ikke bare rundt og dalre den! Men jeg har bestemt ikke droppet min blog. Jeg skrever den jo ligeså meget for mig selv, som for jer.

Okay. Alrgiht. Her er uge 14 af mit ophold i USA. Enjoy J
Denne her uge har været plaget med masser af aktivitet spænding – jeg havde nemlig mit første svømmemeet og tre dage efter havde jeg mit andet! Træning og meets er meget forskellige. Træning er konstant aktivitet i over 2 timer. Det er svøm, svøm, svøm, svøm! Spark med benene, STREAMLINE (hvor vi står lidt ligesom en ål,det er et af min coach ynglings ord) Og ”put nu dit hoved i vandet, Astrid!”(jeg er faktisk blevet meget bedre, skal det lige siges).

Konkurrencer er meget anderledes. Vi tager en bus sammen fra skolen til hvor det nu er vi skal svømme. Vi klæder hurtigt om og strækker ud i dobbelt så lang tid. Så svømmer vi vores opvarmning, øver vendinger og start (alt i alt 20 min) og derefter tørrer vi os og tager lidt varmt tøj på – vel og mærke uden på vores dragter, da de er nærmest umulige at få på. Og derefter venter vi. Vi svømmer alle samme forskellige ”events”. Jeg har svømmet 50 m. free (crawl), 200 m. free relay(hver person svømmer 50m) og 400 m. free relay (hver person svømmer 100 m)

Når det så er ved at være din tur til at svømme, så går du hen til startblokkene, går op, og så er det klar, parat, start, eller som de siger ”step up, take your mark, go/fløjt). Så hopper du i, prøver ikke at lave en maveplasker, og svømmer så hurtigt du kan, vender i enden af bassinet med en flip-turn (koldbøttevending) og svømmer tilbage. Og hvis du svømmede en 50. m, så var det det. Under et minut er du i vandet. Bagefter er det om at holde sig varm indtil det næste event som du svømmer med i. Og heppe på holdet. Og det er jo altid sjovt.

Vores første meet var tirsdag.  Det  var i kingsford (1½ time herfra) og på vejen skiftede vi lige tidszone – mega forvirrende. Det var et lille meet, kun os og kingsford. Næste lørdag havde vi igen et meet, Westwod relays i westwood(suprise). Westwood er heroppe bedre kendt som west ishpeming, så skolen ligger en 20 minutter herfra. Det var et stort meet – 10 skoler.  Vores drenge vandt en medalje i et af deres relays.

Men nok om svøming. Onsdag havde jeg en koncert! Eller det vil sige, jeg meldt mig til at spille en kammerkoncert for en forening som havde hyret os. Så vi brugte lidt tid på at øve, mest julesange, og spillede derefter en koncert onsdag aften. Det var rigtig sjovt, på nær en ting – vi havde isslag. Og vi taler ikke om dansk isslag, nogle få halve millimeter. Nej, nej. Vi taler om konstant i slag for 1 døgn. Over en halv centimeter, måske endda mere. En af mine venner kørte mig hjem det og ham over 2 timer at komme hjem på grund af al den is. Vi fik også fri fra skole torsdag, fordi det ville være for farligt at køre i skole. Jep. To fridage på grund af vejret og vi er ikke engang i januar endnu.

Min mor sendte mig for resten et brev med en dvd. DR’s julekalender ”pagten”. Den har jeg og min værtsfamilie fået set lidt af – de er faktisk ret fangede af den. Forleden dag så vi tre afsnit i træk J Jeg var lidt overraskede over at de ville se flere afsnit for kalenderen er på dansk og det er ikke muligt at få engelske undertekster. Jeg fungere lidt som tolk, men det er nu hyggeligt nok. Det er en af mine ynglings julekalendere og det er jo altid dejligt at dele noget man nyder med andre.

Det er lidt ligesom denne her blog. Jeg nyder mit ophold i usa og det vil jeg gerne dele med dig. Tusind tak fordi du følger med

Astrid






Ingen kommentarer:

Send en kommentar