mandag den 2. december 2013

Uge 13: Thanksgiving, kulde og Detroit

I er simpelthen så heldige at i får to indlæg på en dag!!!!!! 

Wow! Der er sket så meget i denne her uge! Jeg startede ud med tre skole dage. De var meget normale. Jeg havde nogle tests men ellers lavede vi ikke så meget, da torsdag var thanksgiving, eller kalkunday som nogle herovre kalder det.

Onsdag havde vi (igen) et pep-assembly. Med video, billeder, præsentation af fodboldspillerne, taler, kampråb og meget mere. For siden vi vandt semifinalen sidste lørdag, så skulle vi (sjovt nok) spille finale lørdag på Ford Field i Detroit. Desuden havde vi næsten en sne-dag onsdag(en dag hvor vi får fri fra skole fordi der er for meget sne), da en lille sne storm(Boris) ramte Ishpeming. Men der var ikke nok sne, så vi skulle i skole alligevel. Og så bagefter hjem og skovle sne J

Det er godt nok også blevet koldt! Lige i dag har vi haft temperaturer omkring 0⁰, men ellers har vi ikke haft plusgrader de sidste par uger. Vores dagtemperaturer ligger mellem -6⁰ og -12⁰, men forleden var det helt nede på -17⁰, ufff det er koldt. Jeg talte med en af mine danske veninder forleden dag og hun fortalte om hvor koldt det er i Hillerød – fem grader om morgenen og nogen gange er der endda minus grader om natten! Alt jeg kunne sige var at det er en smule koldere her, med de kolde vinde så føles det tit som om det er -25⁰! Fra nu af og indtil march er det ret usansynligt at vi får mange dage med temperature over 0⁰, men selvom at vejret er koldt, betyder det ikke at menneskerne er det. Det betyder bare at du skal tage lidt mere tøj på, derfor er jeg ekstra glad for mine nye støvler, som jeg langt om længe fik købt mig og mine nye læsø-uldsokker som jeg min søde far har sendt til mig J

Torsdag morgen stod vi op og begyndte at kokkerere med det samme. Kalkunen blev sat over, stuffingen blev lavet, tærter og brød blev bagt, salater blev lavet osv. Vi brugte det meste af formiddagen i køkkenet og når vi havde en lille pause, så så vi lidt tv. Macy’s juleparade og NFL-fodbold. Detroit lions mod Green Bay Packers. Det var en god kamp og det var ret vildt at vide at jeg inden for 48 timer ville stå på det selvsamme stadium og heppe for min skoles fodbold hold.

Da klokken blev tre kom Trinas guddatter Katrina og hendes kæreste samt Emily, Lena og Hope på besøg for at spise middag. Og nej hvor vi spiste! Det smagte bare så godt! Efter at vi havde spist slog vi mave og lavede plakater som vi kunne have med til kampen.

Thanksgiving er en dejlig tradition. Jeg har fejret den i mange år med vores amerikanske venner, men det var meget anderledes end denne her. Men temaet er alligevel det samme. Lad os være taknemmelige for hvad vi har i stedet for at længes efter det vi ikke har. Lad os nyde livet som det er, i stedet for at håbe på at det var anderledes. Jeg er taknemmelig for min familie, både min danske og min nye amerikanske familie, og for at de elsker mig. Jeg er taknemmelig for at mine forældre har kunnet give mig denne her mulighed og elsker mig nok til at lade mig tage om på den anden side af jorden for 10 måneder, for at leve med en vildfremmed familie. Jeg er taknemmelig for mine venner, både mine ”gamle” danske og mine ”nye” amerikanske og tyske/spanske/thailandske venner. Jeg er taknemmelig for de dejlig breve og beskeder som jeg modtage så ofte – det betyder virkelig meget at jeg ved at I derhjemme i Danmark tænker på mig og følger med på diverse platforme. Jeg savner jer virkelig!

Fredag morgen stod vi tideligt op. Meget tidligt. Kl. 5 om morgenen. Vi havde allerede pakket, så vi var alle seks ude af døren kl. halv syv. Tæt pakket i bilen begyndte vi vores lange road-trip ned i gennem Michigan mod Detroit. Det tog hele dagen, men det var faktisk rigtig hyggeligt. Vi talte, så film, sang sange og spiste sammen. Ja, vi brugte bare tid sammen og det var rigtig dejligt efter en måned hvor vi har været meget spredt på grund af jagt.

Sent på eftermiddagen ankom vi til vores hotel i detroit, hvor vi pakkede ud og slappede af i hotellets pool. Bagefter tog vi ud at spise og derefter var vi meget trætte, så vi faldt hurtigt i søvn.

Lørdag stod vi igen tidligt op, pakkede vores tasker, spiste dejlig morgenmad på hotellet og kørte afsted mod downtown detroit og Ford Field stadium. Kl. 9 blev vi lukket ind og fandt vores pladser så vi var klar til kampen startede. Det var en super spændende kamp, og det bedste af det hele var at vi vandt, 22-12! Så nu er Ishpeming high school division 7 football champions for andet år I træk.

Efter kampen spiste vi frokost/aftensmad og kørte derefter hjemad. Vi var hjemme ved midnatstid, så i dag søndag sov vi længe og har ellers bare brugt tiden på at se julefilm, slappe af og åbne den første pakke i den pakkekalender min mor sendte til os, det var et kalenderlys som lige nu brænder så fint her i stuen og sprede lidt dansk julehygge. Så nu vil jeg lukke min computer ned og nyde noget tid med min dejlige familie. Jeg savner jer og håber at i har det rigtig godt.

Astrid
Proud to be a Hematite!




Reed, soren,carol, arnie, drake,mig, Grandma nancy, abby, stephanie, bria og sam


Abby og jeg

Sam, Abby, Bria, mig, Stephanie og Trina




Thanksgivings maden


Hotellet i Detroit

Ford Field set udenfra


Ford Field indenfra



Og vi vandt!



 pyhaaa! Det var mange billeder :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar