søndag den 1. december 2013

Uge 12: Sing!Dance!, Les Mis og Fodbold

Jeg har haft to meget travle uger, så derfor er dette indlæg en uge forsinket. Men tilgengæld er der billeder…

Min weekend startede meget stille ud. Natten til mandag havde vi en lille storm, så strømmen forsvandt. Det betød så at vi ikke havde skole mandag, da skolen ikke havde noget strøm. Så vi havde en dejlig hjemmedag og bare hyggede inden vi skulle til svømning senere på dagen.

Den 19. november deltog jeg i et arrangement på Nothern Michigan Univercity, ”Sing!Dance!” – en slags konkurrence/workshop hvor temaet var performance/musical sange.

Jeg havde forinden øvet en sang, og på selve dagen fik jeg fri fra skole ved frokost tid og kørte derefter mod Universitet som ligger i Marquette, den største by i Upper Michigan(30.000 indbyggere – Upper Michigan har samme areal som Danmark) som ligger 25min fra Ishpeming (i bil).

På universitet tjekkede vi ind og derefter startede workshoppen. Vi startede med en introduktion til dagen og derefter lærte vi de første trin i den koreografi vi skulle optræde med senere på aftenen.
Efter vi havde prøvet at lære de første par trin, blev vi delt op i hold og roterede derefter mellem de forskellige ”hold”- Koreografi, korsang og solo- audition.

Vi lærte koreografi og sang til ”Some nights” by Fun og så sang vi en musicalsang og blev bedømt a professionelle musical-skuespillere. Min audition (“not the boy next door” – the boy from oz) gik ikke særlig godt. Jeg havde ikke fået øvet den nok, og da slet ikke med klaver så jeg ramte ikke nogle af tonerne, men dommeren var meget sød ved mig. Men jeg tror måske at det var fordi han troede at jeg slet ikke kunne synge og bare stillede op for sjov…

Efter de forskellige workshops spiste vi aftensmad i universitetets cafeteria – alt hvad du kan spise for 50 kr. Farligt. Især når maden er såååå god. Der var salatbar, nylavet pizza, frisklavede sandwichs, burgere, pomfritter, diverse varme retter, frugt, småkager, tærter, is, vafler og sodavand/lemonade/vand – for bare at nævne noget!

Selve koncerten gik ok. Eller det vil sige at soloerne, lake effect show choir (universitetets kor) og de to voksne soloer var virkelig gode. Men det sidste nummer (some nigths) var forfærdeligt. Vi havde alle så travlt med at huske koreografien (som vi havde lært og øvet på 1½ timer og derefter skulle optræde med) at vi glemte at synge og vi kunne alligevel ikke følge med det høje tempo. Og desuden sang college-solisterne falsk… Men alt i alt var det en sjov oplevelse.

Fredag tog jeg med min Kor og fransk klasse til NMU igen – denne gang skulle jeg se en af de bedste musicals jeg kender: Les Miserable!

Vi tog afsted lige efter orkester, så jeg missede hele dagen (det var da en skam!) og kørte til NMU.
Det var en rigtig god produktion og musicalen og skuespillerne gjorde et rigtig godt job. Bagefter spiste vi frokost i universitets cafeteria, men vi blev nødt til at skynde os, for vi skulle nå at komme hjem til et pep-assembly på skolen til ære for vores fodboldhold som dagen efter skulle spille semifinale. Vi nåede det lige hvilket var dejligt.

Om aftenen tog jeg med Lauren, Lena og Khora i biografen hvor vi så ”the Hunger games – catching fire”. Filmen var superspændene og biografen var helt fyldt op. Det var som om hele skolen havde besluttet sig for at se filmen den samme dag.

Så lørdag tog endnu engang til NMU, hvor drenge skulle spille mod Harbor Beach – Division 8 vinderne fra sidste år (Ishpeming er div. 7) i NMU’s Superior Dome.  Vi vandt stort, hvilket betyder at vi næste weekend skulle spille mod Detroit loyola bulldogs på Ford field i Detriot!

Efter kampen tog Trina, Bria, Lena, Emily, Hope og jeg ud at spise og derefter tog vi hjem til os, hvor lena og jeg bagt en kage, og umhhh den var lækker!

Desuden så går jeg til svømning i 2 timer og 15 min hver dag, bruger tid med mine veninder og familie og går i skole – intet nyt på den front J

Tusind tak for jeres breve og pakker, det er altid dejligt at i tænker på mig og jeg elsker at sidde ned og læse jeres breve. Det er rigtig skønt at vide at i læser min blog og nyder at følge med i alle de finurlige ting jeg går og laver.

Jeg håber at i alle har det godt – jeg savner jer!

Astrid
 
Lena med vores kage

Mig og lena med vores kage


Superior Dome



jep. Vi har sne. Meget sne. Og det bliver ved med at komme...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar