lørdag den 2. november 2013

Uge 8: Halloween Hoot, solsystem og opvaskemaskine

Ja, jeg ved godt, at jeg har sagt, at jeg ville opdatere min blog hver weekend, men…  *lang pause mens jeg prøver på at komme op med en undskyldning for ikke at opdatere* … Jeg har ikke rigtig nogen forklaring, anden end at jeg har været doven denne her uge?... Jeg håber i kan tilgive mig J

Det her blog indlæg kommer til at handle om min ottende uge i Michigan, fra d. 21. oktober til d. 27. oktober.

Hver eneste morgen efter at jeg har møvet mig ud af min dejlige varme seng og spist min havregrød, har jeg orkester. Man skulle tro at det ville være meget trættende med så meget musik halv otte om morgenen, men faktisk er det helt omvendt. At starte dagen med musik, giver en virkelig dejlig energi og positivitet som jeg ikke tror at jeg kunne være foruden. Desuden er sådan en klasse som orkester mere end bare et fag. Vi har fundraisere, spille koncerter og laver andre små hyggelige indslag, samt får muligheden for at opleve forskellige ting.

I mandags var der indvielses ceremoni for nye  Negaunee national Honors society medlemmer og min orkester lærer var blevet spurgt om der ikke var nogle af os der havde lyst til at spille en halv times tid før ceremonien. Vi brugte 3-4 klassetimer på at øve nogle stykker musik og så spillede vi en lille koncert. Det var en rigtig fin oplevelse. Jeg prøver at sige ja til så mange ting som muligt, især med orkester og kor, for at få mest ud af mit ophold(og fordi det er rigtig sjovt!)

En anden orkester ting i denne her uge var vores halloween-fundraiser; Halloween Hoot. Konceptet var, at forældre afleverede deres børn lørdag efter frokost og så underholdte vi dem i 4-5 timer. I halloween’nens tegn, hvis man da kan sige det.  Vi spillede uhyggelig musik, fortalte historier, de kunne lege forskellige lege og spille spil, samt blive malet i ansigtet og få slik og vinde præmier. Jeg kunne desværre ikke være med til selve fundraiseren, så i stedet hjalp jeg med at sætte op fredag efter skole og donerede nogle cup-kager og en pose slik. Det var et rigtig fint arrangement og vi fik samlet nogle penge ind til turen til new york i foråret. Jeg tager ikke med på den tur, da jeg lige har været i New York og ikke syntes at jeg har omkring $1000 til en billet L Men derfor kan jeg jo godt hjælpe alligevel.

Om torsdagen var det Abbys fødselsdag. Vi fik kanelsnegle til morgenmad og vi fejrede hende både i fransk og kor. Om aftenen havde vi nogle venner på besøg, abby fik gaver (bl.a. øjenvipper til hendes bil) og vi spiste ninja-turtle cupcakes. Fødselsdage er meget mere nede på jorden herovre… eller også er det bare mig der går virkelig meget op i fødselsdage i min familie… jeg ved det ikke rigtig, men hyggeligt var det i hvert fald.

Lørdag havde vi vores længe ventede Halloween fest. Det var en rigtig hyggelig aften med kostumer, spil og (u)lækker mad – den smagte godt, men var forklædt som fingre, hjerner, ører, mumier, ormer og andre ikke helt så appetitlige ting.

Jeg fik, med Brias hjælp, lavet mit kostume færdigt. Jeg var klædt ud som solsystemet, et ret så cool kostume hvis du spør’ mig. Og ret nemt at lave, nu jeg tænker over det J Om søndagen var der ”aktivitets-dag” i søndagsskolen, men jeg var træt, så jeg klædte mig bare ud i min ”Upper Michigan – Someplace special” og sagde at jeg var ”the UP”(den del af Michigan jeg bor i). Bagefter valgte jeg at gå til gudstjenesten i stedet for at hjælpe til i ”dagplejen” eller køkkenet som jeg har gjort det fleste andre gange. Det var dejligt afslappende, jeg kan faktisk rigtig godt lide at gå i kirke herovre. Der er en følelse af sammenhold og vores præst er rigtig god.

Her i huset har vi alle en ”pligt”, en ting som det er vores ansvar at gøre(gulve, badeværelser, køkken og vasketøj). Jeg har de seneste uger været på vasketøj, men Stephanie har været på køkken=opvask. Men i sidste uge, følte jeg for at hjælpe hende, så jeg tømte og fyldte opvaskemaskinen – og gik derefter i seng. Dagen efter spørger jeg hende så, om hun havde set, at der var nogen der havde taget opvasken for hende, hvorefter hun kigger på mig og siger ”nå, så det var DIG!”. Det syntes jeg da var en lidt underlig kommentar, men så fortsætte hun med at fortælle. Det viser sig, at jeg var kommet til at putte opvaskesæbe til at vaske op med i hånden (det der laver mange bobler) i opvaskemaskinen. Så da Stephanie senere kom ned for at tage opvasken var der en pøl af bobler på gulvet, og de blev ved med at komme ud af opvaskemaskinen. Lidt lige som i min søsters børn hvis nogen af jer har set den. Ups… Men heldigvis grinte de bare af det og jeg lovede ikke at bruge den sæbe til det formål igen J

Desuden modtog jeg en pakke fra min mor, som vi troede for længst var gået tabt, men nej nej.  Den kom frem og hvilken lykke, hvilken fryd! Pakken var fyldt med Øllebrød!

Åhh jeg blev sååååå glad! Så nu spiser jeg en lille portion øllebrød i ny og næ og nyder den dejlige smag…


Jeg håber at i alle har det godt, for det har jeg  - Astrid


jep, vi fik sne i oktober

Mit kostume, solsystemet

Vi spiller "Cards against humnity"

Bria og Sam

Mig dagen efter. Jeg syntes jeg saa fin ud, men min familie saendte mig alligevel op i bad faar vi skulle i kirke... jeg kan ikke se hvorfor. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar