søndag den 8. september 2013

Ankommet

Hej alle sammen.
Jeg har besluttet mig for at prøve at få opdateret bloggen hver søndag efter kirke. Så kan jeg sådan evaluere ugen og jeg tror at det er godt at have et fast tidspunkt. Så er der nok større chance for at jeg for det gjort ;-)

Men altså, jeg ankom til familien sent tirsdag aften efter en laaang dag med tre forskellige fly. De var alle sammen meget små og på det sidste fly var vi vidst 15 mennesker eller sådan noget. Ikke mange.

Familien stod og ventede på mig med flotte bannere og knus. Vi kørte hjem til huset og jeg faldt i søvn med det samme. Onsdag tog mig og Trina op på skolen hvor jeg fik lavet mit skema. På Ishpeming High school har man det samme skema begge semestre. Mit skema ser sådan her ud:

Orkester(Neganuee High school)
Senior engelsk
Fransk
Kor
-Frokost-
Geometri
Kemi
Verdenshistorie

De fleste af fagene er nemme. Det eneste jeg har problemer med er Geometri og Orkester. Mest geometri. De lærer matematik på en helt anden måde end jeg er vant til + alle ordene er nye. Så ikke nok med at jeg skal lære nyt matematik, så skal jeg også lære et nyt sprog og en ny måde at lære på. Spørg lige om det er forvirrende!
Orkester er bare krævende. Hvilket er godt, for så lærer man noget. Men i fredags nævnte læreren ordet ”playing test”, hvilket gjorde mig lidt forskrækket siden vi fik noderene i torsdags. Desuden skal jeg med en bus 7.10 om morgenen, fra skolen(!) for at nå at komme til den anden skole hvor undervisningen foregår.

Resten af fagene er nemme. Fransk og kemi er begge første års hold, så jeg er foran med tre år. I fransk har de lært at sige hvad de hedder. Men fransk læreren er rigtig god, så jeg måske kan jeg få noget nogle ekstra kopier, så jeg kan blive bedre.

Skolen er kaotisk. Alle render rundt og prøver at få deres ting og nå til næste time på 4 minutter.

Familien er rigtig god. Jeg er faldet rigtig godt til her i huset. De er alle meget imponerede over hvor godt jeg taler og forstår engelsk, så det er en god ting. Men de er bare rigtig søde og venlige og ja, jeg er bare rigtig glad for af være her.

Jeg var i kirke for første gang her i dag. Først søndagsskole og derefter gudstjeneste. I søndagsskolen skulle vi bare se kirken og lave nogle aktiviteter. Vi lavede batiktrøjer og legede morder.
Gudtjenesten var okay, på nogen måder mindede den meget om dansk kirke og så alligevel ikke. Den var meget mere nede på jorden. Efter gudstjenesten var der frokost og kage J

Nu vil jeg øve mig lidt til orkester i morgen.

Jeg håber at I alle har det godt

-Astrid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar