mandag den 23. september 2013

3 Uge: Homecoming, Spirit week og turne

Hej Alle sammen.

Puhaa! Endnu en uge er gået, tiden flyver bare af sted! Denne her uge har været Homecoming Week, hvilket betyder at vi havde vores første fodboldt kamp på hjemmebane fredag aften. Hele ugen har vi været klædt ud som en del af ”Spirit Week”.

 Mandag var College Apparel, hvor vi skulle vise vores støtte til vores ynglings college fodboldt hold. Jeg havde købt alt mit spirit-week tøj i en kæmpe genbrugsforretning, goodwill, så jeg havde fundet en dejlig varm sweatshirt med Michigan ”spartans” på.

Tirsdag var ”Aloha”-dag. Jeg havde købt en hawaii skjorte og så lånte jeg et hula-skørt fra min korlærer.
Onsdagens tema var ”Superheros”, så jeg lånte Abbys Ninja-turtle trøje.
Torsdag var ”Decades”-dag. Min årgang –Senior- havde fået tildelt 70’erne som vores årti. Så jeg havde en batik T-shirt og pandebånd på.
Fredag var ”Hematite Pride” så næsten alle på skolen havde skolens farver på, hvid og blå.

Gennem hele ugen arbejder hver årgang på deres ”float”. En float er en konstruction bygget på en stor trailer. Den bliver så dækket med håndlavede papirs blomster og spraymalet. Hvert år er der et tema som hver klasse skal følge, i år var det ”decades”. Vi kom desværre kun på tredjepladsen, hvilket vi bestemt ikke syntes at vi havde fortjent. 

Fredag i 7 time havde Pep-assembly. Her finde vi ud af hvilket klasse der har vundet spirit-week, finder Homecoming dronning og konge, og pepper drengene op til deres kamp. Der er også konkurrencer og andre sjove ting. Min årgang vandt spirit-week og min værstsøster Stephanie vandt en spis-en-donut-som hænger-fra- en- snor-hurtigst-uden-hænder-konkurrence.

Om aftenen havde vi paraden og kampen. I paraden går mange af eleverne, alle fire ”floats” er der, bandet spiller, de små søde pre-school cheerleaders råber kampråb og byens brandbil er der skam også. Efter paraden var kampen. Jeg forstod ikke rigtig spillet og tjaa… men det var da meget sjovt. Vi vandt stort over westwood, så det var jo bare dejligt.

Efter kampen var der Homecoming dance. Jeg har rigtig svært ved, at finde ud af hvordan jeg skal klæde mig herovre, så jeg mødte op i en simpel, men dog pæn, kjole, mens de andre mødte op i deres trænings/skoletøj. De er meget mere afslappede i deres tøjstil herovre. Det er altså ikke helt til at finde ud af… forleden så jeg en der havde nattøj på – I SKOLE?!

Festen var meget anderledes end danske og lidt kedelig. Der var ikke rigtig gang i den, der var ikke så mange mennesker og folk stod bare sammen i klumper. Men det var da okay.

Lørdag var jeg med mit orkester på en mini turne med mit orkester. Vi tog af sted kl. 9 lørdag morgen og brugte hele dagen på at køre i bus op til Copper Harbor og tilbage igen. Tre steder stoppede vi for at spille koncert. Vi skulle have spillet på toppen af et lille bjerg, men da vi kom derop var viden for kraftig til at vi kunne spille. Vi besøgte også et gammelt fort, hvilket var meget spændende. Vi kom først hjem kl. 21.30, så jeg kunne desværre ikke være med til Seniorenes bålfest, en det går jo nok. Turen var i hvert fald rigtig god og jeg fik lært nogle mennesker bedre at kende, hvilket altid er godt når du er i et nyt land 

Jeg elsker orkester. Det er udfordrende, men jeg kan mærke at jeg bliver bedre. I sidste uge havde vi vores første ”playing-test”. Jeg havde troet at det ville være slemt, men det gik faktisk godt. Jeg skulle bare spille en skala, vise at jeg kunne holde min violin rigtigt, spille i forskellige positioner og vise at jeg har lært at spille flageoletter. Og i morges fik jeg så den store overraskelse! Jeg skal spille første violin, og jeg sidder endda i første pult (hvilket dog er et tilfælde, det var der, der var en ledig førsteviolins-plads.)

Ud over orkester tager jeg også kor som et fag. I onsdags var jeg til audition for at komme med i et ”Special-kor”, kaldet Superior Select Choir. Jeg skulle synge et uddrag af Bethowens Halleluja, som min korlærer så optog og sendte ind. Nu håber jeg bare at jeg får en plads i koret, kryds fingre for mig!

Jeg har også Cross Country træning næsten hver dag efter skole. Jeg kan allerede mærke at jeg er blevet bedre. I morgen har jeg mit første race… det skal nok blive noget af en forestilling…

Ellers går det rigtig godt. Familien er fantastisk og jeg er lige så stille begyndt at få venner. Jeg er blevet bedre i skolen, og har vænnet mig til det amerikanske system (sådan nogenlunde). At gå i kirke er ok. Søndagsskole er faktisk ret spændende og jeg er også ret vild med Youth Group. Det er ikke altid at jeg er med til selve gudstjenesten. I søndags hjalp jeg fx i ”børnehaven” hvor de små børn kan være, mens deres forældre er til gudstjeneste.

Hvis i har lyst til at sende mig en pakke eller et brev, er i meget velkomne! Lakrids, pålægschokolade og dansk chokolade er bare nogle forslag 

-Astrid
P.S. Her får i lige nogle billeder fra det seneste stykke tid. Mit kamera er forresten gået i stykker(igen) så jeg må lige finde en ny måde at få taget billeder på :-)


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar