mandag den 8. juli 2013

Dimission

D. 26 juni forlod jeg Frederiksborg Byskole. Det var en underlig fornemmelse, for det er der jeg har tilbragt mange timer de sidste 10 år. Men på en måde var det også en befrielse. Det at jeg nu endelig var færdig med folkeskolen, var fantastisk!

Der er mange ting jeg kommer til at savne ved folkeskolen (og mange ting jeg ikke komme til at savne!), men det største savn bliver nok mine klassekammerater. Selvom vi er meget forskellige, så passer vi alligevel sammen. Vi tolerere hinanden og respekterer hinanden som de personer vi nu er, og samtidig har vi haft det rigtig sjovt!

Til dimissionen fik vi jo også vores afgangsbevis. Jeg var lidt nervøs for hvordan det var gået med de skriftlige prøver, men jeg havde intet at være nervøs over. Jeg forlader skolen med et gennemsnit på 11,6. Det er dejligt at se at ens hårde arbejde har båret frugt og at det ikke bare var forgæves :-)

Til selve dimissionen fik jeg af inspektøren overrakt en gave samt et brev, som tak for mit arbejde i elevrådet og i skolebestyrelsen. Det var rigtig dejligt at blive anerkendt for ens arbejde på den måde og det gjorde mig bare rigtig glad.

Da vi til allersidst skulle synge Kim Larsens "Om lidt" sad jeg virkelig med en stor klump i halsen. For der gik det op for mig, at nu var det altså slut. Nu skulle jeg ikke se de her dejlige mennesker hver dag, nu var det slut.

Nu har jeg sommerferie og bruger dagene på at sove, nyde det gode vejr, slappe af og pakke. Ikke kun til USA, men også sådan generelt, da jeg d. 24 juli flytter fra mit barndomshjem i Hillerød til vores nye lejlighed i Lyngbyvejkvarteret på Østerbro. Så der sker rigtig, rigtig, rigtig mange ting lige nu!

Men nu vil jeg nyde at kunne slappe af lidt endnu, inden jeg resten af ugen skal være "ungmedhjælper" på DATS's børneteaterlejr.

Fortsat god sommerferie!
- Astrid
Hele årgang 2013

Lige før dette billede blev taget, havde jeg et grineanfald... Derfor ser jeg sådan ud...

Jeg får overrakt mit afgangsbevis

Min klasse til dimissionen

Mig og mine forældre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar