lørdag den 6. juli 2013

Tuberkulosetest

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få ringet til lægen og bestilt en tid til Tuberkulosetest. Det er også ved at være i sidste øjeblik, siden jeg skal på ferie de næste to uger og når jeg kommer hjem kan jeg jo nærmest allerede rejse!

Så i går var jeg oppe på Hillerød hospital for at få foretaget prøven. Når man får taget en tuberkulosetest får man sprøjtet en væske ind under den øverste del af huden. Så venter man i 3 dage og hvis huden ikke er hævet og rød, er man ikke i fare for at smitte.

Det gjorde en lille smule ondt, lidt ligesom hvis man bliver stukket af en bi, men det gik over efter 2 minutter. Nu render jeg bare rundt med en cirkel på min arm så de på mandag kan se hvor de har stukket mig.

- Astrid
Min flotte arm med cirkel 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar