tirsdag den 23. april 2013

Informationsmøde

I søndags stod jeg meget tidligt op. Allerede kl. 4.40, da min mor havde været i New York og landede i Kastrup lufthavn kl. 7.15. Det endte med at hun landende en time før, men vi nåede alligevel at overraske hende så det var jo godt :)

Efter en lille time hjemme, var det igen tid til at tage til København. Denne gang gik turen til Valby Kulturhus, hvor Explorius holdte et af deres 5 informations møder for USA-udvekslingsstudenter. I år er der 250 der rejser til USA med Explorius, hvilket er det største antal, de nogensinde har sendt af sted.

Mødet varede 8 timer. De første to timer var et foredrag der handlede om rejsen, økonomi, oplevelser og forventninger. Så var det blevet frokost tid, og derefter skulle vi elever deltage i en workshop, som bl.a. handlede om konflikt håndtering. Først lavede vi nogle "lege/øvelser" for lige at få rystet den akavede stemning, som der er, når 50 teenagere der ikke kender hinanden er sammen for første gang, og bagefter skulle vi lave forskellige gruppeøvelser, bl.a. nogle skuespil. Det var rigtig hyggeligt, og jeg fik mødt nogle af de mennesker, hvis navne og billeder jeg hele tiden ser i vores facebook gruppe.

I mens vi var til møde skulle vores forældre deltage i en forældre workshop. Det handlede om forsikring og visum, men også om hvordan man takler at ens barn er væk, har problemer og lever sit liv uden en selv.

Til sidst mødtes vi alle sammen til en afrunding. Til mødet og workshoppen var der 3 gamle elever der deltog og der var også to nuværende elever med på Skype.

Til mødet fik jeg udleveret en kuvert med en elevhåndbog, forældrehåndbog, en seddel med de 10 gyldne regler, et navneskilt,  samt nogle papirer som skulle underskrives.
Der var dog nogen CETUSA-elever der allerede havde fået deres DS-2019(visumpapir), så jeg skal lige have ringet til Sonja og høre om mit ik' også er kommet.

Jeg syntes at mødet gik rigtig godt. Det er lidt sjovt at tænke på, at det var det sidste arrangement fra Explorius's side. Næste gang jeg møder dem, personligt, er når jeg står i lufthavnen og skal af sted.

Jeg er virkelig glad for at jeg valgte Explorius. Indtil videre har de været super hjælpsomme, søde, professionelle og fantastiske!


- Astrid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar