mandag den 2. februar 2015

Hvad er der sket siden sidst?

Ja, hvad skete der siden jeg stoppede med at skrive? 

For det første afsluttede jeg mit udvekslingsophold med intet mindre end en amerikanske Graduation + graduation fest. Lena, Abby og jeg holdte en fælles fest/reception i kirken og det var samtidig en god måde at få sagt farvel til alle mine venner. 
Jeg skulle desværre afsted lige efter graduation, fordi jeg skulle til Washington DC med Explorius. Selvom det var en fed måde at slutte mit ophold af på, var det også underligt. Jeg var i et limbo. Jeg havde lige forladt den familie jeg havde boet med i 10 måneder og lært at kende og holdt(holder) meget af. Samtidig glædede jeg mig til at se min danske familie, for dem havde jeg jo ikke set i 10 måneder. Så det var sådan en lidt underlig følelse. Men så var det godt at jeg ikke var alene. Jeg var sammen 60 udvekslingstudenter, hvorfra de fleste var danskere, så vi talte en masse sammen om hvad vi havde oplevet. 

d. 12 juni landede jeg med begge fødder på dansk jord efter 10 måneder på det amerikanske kontinent. I lufthavnen blev jeg hentet af mine forældre, søster og min veninde Natalie. 
Jeg kom hjem torsdag, og allerede om lørdagen fik jeg besøg af hele min familie og mine venner. 
Min søster og jeg holdte en "2x fødselsdag+ Velkommen hjem"- fest. Det var skønt at se alle igen, men bagefter var jeg også udmattet, både pga jetlag, men også fordi det var et enormt kulturchok at komme hjem. 

Når man rejser til et nyt land forventes det at man oplever kulturchok, men mange glemmer at når man rejser den anden vej, tilbage til det man kender, oplever man også et kulturchok som føles næsten mere underligt. Det var underligt at opleve den kultur som jeg var vokset op i, som fremmed. Og det mærkeligste var at andre ikke forstod det. Samtidig savner du din familie i USA og ja, nogen gange er det bare lidt underligt. 

Men efter et par uger gik det over og jeg kunne nyde den danske sommer og min laaaaange sommeferie i fuldedrag. 
Jeg tog bl.a. igen år på DATS teaterlejr som frivillig og jeg var også 2 uger i italien med min mor og søster. 

I august startede jeg på Sankt Annæ Gymnasium i 1.F. Det har været dejligt, men det er også travlt. 
Jeg elsker min undervisnings, mine klassekammerater og hele den stemning der er på gymnasiet. Jeg glæder mig virkelig til de næste 2 1/2 år. 
  
Jeg har stadig kontakt til min amerikanske værtsfamilie. Siden jeg kom hjem har jeg skypet med Bria ca. en gang om måneden og et par gange med resten af familien. Jeg sms'er ret tit med Bria, Sam og Trina (thank god for Imessage) og jeg har også sendt både pakker og breve til dem. 
Jeg er også igang med at planlægge at kommer derover til sommer og at de måske kommer og hører mig synge når jeg skal på turnee til Toronto til Oktober. 

Og her for 4 uger siden ringede Sam og spurgte om det ville være okay hvis han kom på besøg i vinterferien! 
Siden da har vi skypet sammen hver søndag og på torsdag kommer han og bor hos mig i København i 10 dage! 


Jeg skal nok skrive en lille opdatering om det på et tidspunkt, men hvis i vil følge med i hvad jeg ellers får tiden til at gå med, kan i holde øje med min  Instagram :) http://instagram.com/astridbreck

Tak fordi I ville følge mig gennem min rejse 

Kærlig hilsen Astrid 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar