søndag den 13. april 2014

Uge 28: Orkester festival, PI-dag og Lock-in

Jeg tager orkester på Neguanee highs school og ud over at spille koncerter, deltager vi også i en konkurrence hvert år, kaldet som vi kalder orkester festival. Jeg ikke hvad det officielle navn er, så jeg kalder det bare orkester festival. Vi havde øvet 3 stykker musik, som vi skulle spiller foran dommere. Da vi var færdige med at spille, kom en af dommerne ned og talte med os gav os lidt feedback. Bagefter gik vi til et andet rum hvor vi skulle testes i vores evne til at læse og spille noder fra bladet – dvs. spille musik vi aldrig har set før, uden først at høre det. Vi fik 5 minutter med vores lærer, hvor vi gik over musikken, men vi måtte IKKE spille. Da de fem minutter var gået, skulle vi så spille stykket igennem. Det gik rigtig godt og vi scorede top ´-karakter. 1 ud af 5. Med selve vores optræden fik vi 2 ud af 5 hvilket også er godt, selvom vi havde håbet på at få 1. Men det var stadig godt, og vores lærer var tilfreds. Dagen efter fik vi så pandekager – det er en tradition at vi efter en koncert spiser pandekager dagen efter. Jeg elsker den klasse, den bare så hyggelig og sjov.

Ved at være en del af orkesteret bliver jeg også tilbudt at medvirke i andre aktiviteter. Fx fortalte jeg i sidste uge om den koncert jeg blev tilbudt at høre.  Negaunees Music department opfører hvert år en musical, så selvom jeg ikke går på skolen, blev jeg alligevel spurgt om jeg ikke ville spille i musical-orkesteret. Koncerten er om 4 uger (10,11,12. april) og musikken er rimelig vanskelig, så vi har en lille smule travlt, men vi skal nok nå det. Vi øver om morgenen før orkester, hvilket betyder at jeg skal være på skolen kl. 7… lige tideligt nok, men hvad gør man ikke for musikken?  Den musical vi opfører, er kaldt ”how to succeed in business without really trying” og foregår i 50’erne.

Vi havde også et informations møde angående Track(atletik). Der var virkelig mange, så jeg tror at det bliver et stort hold! Vi starter ugen før Spring-break, så om to uger. Jeg savner svømning og ville ønske at jeg kunne gøre det igen – når alt er sagt er det der med løb jo ikke lige mig…

Fredag var det en helt special dag på mange skoler i USA, det var nemlig d. 3/14 (ifølge det amerikanske system, måned/ dag). Og jer der kende en lille smule til matematic og geometri vil vide at tallet (forkortet) 3.14 også er kaldet pi, så derfor var fredag PI-dag. Og siden PI på engelsk udtales ”pie”(tærte) betød det selvfølgelig at vi skulle havde tærte. Og tærtespisnings konkurrence. Nogen gange elsker jeg bare det amerikanske skole system J

Fredag aften havde vi igen ”lock-in” i kirken. Sådan en havde vi faktisk også i efteråret, men det glemte jeg vidst at skrive om. Ups… Men i hvert fald er en lock-in et arrangement hvor vi er i kirken hele natten og bare hygger, ser film, laver kreative ting og spiller spil. Bl.a. spillede vi mega-twister (4 twister spil sammen) og lavede batik-trøjer. Det var en super sjov aften, også selvom jeg var helt død dagen efter.


Lørdag tog vi til Marquette Mountain (ski-bakken i marquette) for at se min værtsøster Bria og hendes veninder fra universitet hoppe i en iskold pool for at støtte ”Special Olympics”. Mere end 100 personer deltog og de var alle klædt ud i mere eller mindre underlige kostumer. Jeg var bare glad for at det ikke var mig som skulle hoppe i vandet! Uf – det så koldt ud!
Al vores mad til Lock-in

Dave - en af de voksne som var med til at arrangere. Han står også for mange andre aktiviteter med de unge i kirken.

Bria og Stephanie

Vi spillede "justDance" på stor skærm inde i selve kirken 
Twister kl. 3 om natten

Sam laver pizza til de unge


Fra da vi besøgte is-grotterne

Brrrrrr.... Bria hopper i det kolde vand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar