mandag den 5. november 2012

CETUSA

I dag fik jeg en mail fra Sonja - Explorius.
Jeg sad i bussen på vej hjem fra praktikuge og skyndte mig at åbne mailen og læse den. Det viste sig at det var mailen med mine ansøgningspapirer til USA!! Jeg skyndte mig at tjekke hvilken organisition jeg skal rejse med, og Explorius har valgt at CETUSA skal være min underorganisition.

Det virker som en rigtig god organisition, dog skal ALLE papirer printes ud, udfyldes i hånden og scannes ind. Og til alle som kender min håndskrift ved de at det bliver en af de største udfordringer at gøre ansøgningen og ikke mindst det håndskrevne studentletter læseligt...

Min organisition hedder som sagt CETUSA. CET står for Council for Educationel Travel, Usa.

Efter hvad jeg kunne læse i facebookgruppe, er det kun dem der skal rejse med CETUSA og ASPECT der har fået deres ansøgningspapirer, resten får nok i løbet af denne her uge. :)

Selve ansøgningen er 23 sider og inderholder 2 interviews (et med min engelsklærer og et med Explorius), Studentletter, Parentsletter, lægerside, vaccinationspapirer, sider med basicinformation og sider jeg skal udfylde med mine interesster, hvad jeg kunne tænke mig at lave i USA og hvordan jeg er som person. Jeg har 1 måned til at udfylde det hele, så jeg syntes allerede at jeg har travlt :S

Vi har forresten fået en facebookgruppe for exploriusstudenter 13/14. Den blev oprettet i sidste uge og der er allerede 72 medlemmer. Det er vildt fedt endelig at have fået ordenlig kontakt til nogen af dem jeg skal rejse med. Mine venner kan prøve at forstå hvordan jeg har det, men dem som skal det samme som mig kan meget nemmere realatitere sig til hvordan jeg har det :)

Nu vil jeg begynde at læse ansøgningen ordenligt igennem !

Astrid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar