søndag den 27. april 2014

Uge 30: Atletiktræning, Biograftur og Bålaften

Ugen før en ferie føles altid både lang og kort. Weekenden og den tiltrængte ferie syntes oceaner væk, men alligevel er det som om at det er nemmere at komme igennem ugen, når man kan se lyset for enden af tunnelen. Det er ikke fordi at jeg ikke kan li’ at gå i skole, men ferie siger man jo aldrig nej til.  Men før ”spring break” kunne blive en realitet, skulle jeg liiiiige igennem en skole uge.

Næsten hver eneste dag har jeg været til morgenprøve med orkesteret, det begynder at lyde rigtig godt også selvom noget (det meste) af musikken er noget tricky.

Track & field er også startet. Track & field er det samme som det vi kalder atletik i Danmark. Teamet er meget større end nogle af de andre sportsteam jeg har været en del af. På cross-country teamet var vi ca. 25, det samme med svømning – og vi var endda to skoler! De to track-teams (piger og drenge) har sammen lagt 65 medlemmer. 31 drenge og 34 piger! Vi har 6 coaches, men mr. Syrjala er vores headcoach.  Jeg skal løbe 800m løb, så hver anden dag træner jeg med langdistance og hver anden dag med sprinterne. Løb og løbetræning er meget anderledes end svømning, så det skal jeg lige vænne mig til. Lige meget hvad, så er det i hvert fald dejligt at dyrke sport igen.

Fordi det var en uge før en ferie, betød det selvfølgelig at vi skulle testes. Igen. Vi bliver hele tiden testet. I starten var det virkelig underligt at alt hvad du laver i og uden for klassen er en del af din karakter, men nu har jeg vænnet mig til det. Normalt ligge prøverne på forskellige dage, men når det er lige op til en ferie kan man nærmest ikke undgå at have mindst en test om dagen.  Men det er virkelig ikke særlig slemt, 90% af de test jeg tager er multiple-choice og 10% er fill-in-the-blank eller short answer. Så det er virkelig nemt.

Jeg var også i biografen i denne her uge. To gange! Det er meget billigere at gå i biografen herovre under halvpris af hvad det koster i danmark. Mig og Lena tog ind for at se ”divergent” (den nyeste tøse-science-fiction-film-serie). Jeg troede faktisk at jeg havde læst bogen da jeg boede i danmark, så jeg havde en klar ide om hvad jeg gik ind til. Men i løbet af de første par minutter gik det op for mig at det var en helt anden bogserie filmen var baseret på. Men det var faktisk meget godt, for så blev jeg jo overrasket! Filmen var rigtig god, og vi var helt oppe og køre, så vi aftalte at ”den måtte vi simpelthen se igen dagen efter”.  Så det var lige hvad vi gjorde!

Om fredagen havde vi fri fra skole på grund af sne –igen. Jeg har droppet med at holde styr på hvor mange snedage vi har haft. Om aftenen kørte vi ud til sams søster og havde en hygge/bål aften. Jeg er nået til det punkt, at jeg slet ikke kan forestille mig at have en bålaften uden sne – måske er jeg alligevel en smule yooper?


Nu må i ha’ det godt til vi ses igen J

Der bliver grillet vildtkød som en lille bålsnack

Vores lille bål-pit (10 fod i diameter)


Husk på det her er nogle uger siden - Nu er al sneen næsten væk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar